Aanbod

Wil je voordat je contact met mij opneemt nog even kijken wat er allemaal mogelijk is? Klik dan op een balk hier onder, dan leg ik het nog even voor je uit. Het makkelijkst is om gewoon een vrijblijvende afspraak te maken. Dan kijken we samen even wat het beste is in jullie situatie.

Remedial teaching?

Heeft je kind moeite met begrijpend lezen, rekenen, taal, lezen, zaakvakken, Engels wiskunde?

Ik werk met je kind de achterstand weg, ik leer hoe je kind de les zou kunnen aanpakken en ik leer het plannen en leren zodat je kind het vervolgens zelf kan.

We beginnen met een gratis intake en dan besluiten we samen hoe we verder gaan.

Bel of mail voor een vrijblijvende afspraak

Beelddenker?

Heeft je kind moeite met lezen, concentreren, plannen en kun je er niet je vinger op leggen waar dat vandaan komt?

Of heeft je kind het niet van een vreemde en zoek je hulp?

Neem snel contact op, met tips en het aanleren van nieuwe vaardigheden kunnen jullie weer vooruit.

"Hoe help ik mijn puber Lerenleren?

Je kind doet echt wel zijn best, hij leert zijn toetsen, gaat keurig naar boven om zijn huiswerk te maken, maar toch haalt hij geen voldoendes.

Of je kind komt vaak moe uit school, heeft dan echt geen zin meer om te leren, ploft op de bank en is daar niet meer uit te krijgen. Je wil niet elke dag zeuren, maar anders doet hij echt niets. Hij weet eigenlijk ook niet zo goed hoe hij moet leren en onthoudt toch niet wat er staat.

Je hebt genoeg van ruzies, je wilt hem graag helpen, maar weet eigenlijk niet goed waar te beginnen.

Dan is een workshop;”Hoe leer ik mijn puber Lerenleren” iets voor jou.

Op                               geef ik weer zo’n avond.

Tijdens die avond leer je hoe je je kind op een makkelijke manier aan het werk houd en hoe hij veel sneller leert.

Van 19:30 tot 22:00 uur kom je in een klein groepje bij mij en gaan we leren leren, wisselen we ervaringen uit zodat we ons eigen kind makkelijk kunnen helpen en het thuis weer gezellig wordt.

Je krijgt alle materialen en koffie/thee/iets lekkers er allemaal bij.

Je betaald voor die avond 97,00

Lerenleren methode 12+

Lukt het maar niet om te onthouden wat je allemaal moet weten. Kun je er geen touw meer aan vastknopen?

Zit je uren te leren, maar blijft het niet hangen?

Kom dan bij mij de LERENLEREN methode leren.

Je onthoudt veel beter en sneller, in plaats van lezen, leer je plaatjes kijken en je mag zelfs afkijken.

Op deze manier leer je in één dag hoe je de rest van je leven makkelijk dingen onthoudt en opslaat.

De volgende LERENLERENdag is op 20 oktober 2020

van 10:00 uur tot 16:00 uur.

lunch, drinken en lekkers is inbegrepen.

Je gaat om 16 uur naar huis met een hoofd vol, maar ook met een map vol informatie, zodat je alles weer altijd terug kunt zoeken.

Het boek; ‘Beelddenken, visueel leren en werken’ van Marion vd Coolwijk krijg je van mij cadeau

Dus voor SNELLER leren, SNELLER je huiswerk maken, ÉN MINDER leren doen op een dag betaal je 197,00

In 8 weken Lerenleren / Kleurmethode voor de basisschool
  • Voor basisschooljeugd vanaf 8 jaar is er een programma van 8 bijeenkomsten van 75 minuten.

Je leert in 8 weken de kleurmethode gebruiken en toepassen voor je

  • spreekbeurt/werkstuk (hoe zet ik dat op?)
  • huiswerk plannen (help, ik red het nooit)
  • tekstbegrip (wat moet ik precies leren?)
  • doorzettingsvermogen (ik heb toch wel genoeg geleerd)
  • en zelfkennis (ken ik de leerstof wel echt?) zijn de basis voor goede cijfers. 
  • In een paar uur tijd leer je sneller en beter leren met je eigen talenten.
  • Wetenschappelijk onderzoek bewijst de effectiviteit.
  • Zeer geschikt bij dyslexie, concentratieproblemen, hoogbegaafdheid en beelddenken.
  • Unieke visuele, bewezen leertechnieken.
  • Voor iedereen die wil leren leren.

  • Voor basisschooljeugd vanaf 8 jaar is er een programma van 8 bijeenkomsten van 75 minuten.
Naar de brugklas
Herken je dit?
Jouw kind presteert goed in groep 8, maar weet daardoor niet hoe te leren voor een toets.

– kan nog geen planning maken.

– is het niet gewend om huiswerk te maken (is nu altijd snel af), daardoor is de overgang naar elke dag huiswerk maken straks heel groot.

– heeft nu al moeite om zich er toe te zetten om huiswerk te maken.

– ziet op tegen de veranderingen die gaan komen, dit zorgt voor spanning.

– maakt zich er zorgen over of het allemaal wel zal lukken in de brugklas.

Stel je voor dat….

– Jouw kind goed voorbereid naar de middelbare school gaat.

– Dat hij/zij weet wat er gaat veranderen en zich daardoor zekerder voelt.

– Dat jouw kind een planning kan maken en hierdoor een goede start kan maken.

– Jouw kind zich niet overvallen voelt door het huiswerk, omdat hij/zij weet hoe dit aan te pakken.

– Jouw kind met zelfvertrouwen naar de brugklas gaat.

– Jij weet hoe jij jouw kind kunt begeleiden in de brugklas.

– Jullie hierdoor een relaxte zomervakantie hebben.

Dit levert het online programma SLiM naar de brugklas jullie op:
  • Jouw kind weet wat de verschillen zijn tussen de basisschool en middelbare school, waardoor de overgang makkelijker wordt.
  • Jouw kind kan een planning maken. Als ouder weet je hoe je hierbij kunt helpen.
  • Jouw kind weet wat er belangrijk is bij het leren van teksten en woordjes en kan dit ook toepassen.
  • Jouw kind heeft inzicht in zijn/haar eigen gedrag.
  • Jouw kind heeft een positieve mindset en zelfvertrouwen.
  • Jij weet als ouders hoe jij je kind kunt helpen.
  • Een goede start in de brugklas.
  • Motivatie om te leren.
  • Een relaxte zomervakantie!
Dyscalculie

Dyscalculie of rekenproblemen?

Je kind vindt rekenen niet leuk. Je kind vindt rekenen moeilijk al vanaf groep 2. Automatiseren

Definitie van rekenen. (Prof. Dr H van Luit)

“Rekenen is een proces waarin een realiteit wordt geordend of herordend met behulp van op inzicht berustende denkhandelingen, welke ordening in principe is te kwantificeren en die toelaat om er logische operaties op uit te voeren dan wel uit af te leiden.”

 

Definitie van dyscalculie:

Dyscalculie is een stoornis die gekenmerkt wordt door hardnekkige problemen met het leren en vlot/accuraat oproepen/toepassen van rekenwiskundekennis (feiten/afspraken) die blijvend zijn ook na gedegen onderwijs.

Dyscalculie;

  • Blijft, is niet te verhelpen
  • Ligt nooit aan het onderwijs
  • Kind heeft altijd een automatiseringsprobleem
  • Kind heeft memoryseringsprobleem

 

Dyslexie
Veel voorkomende kenmerken dyslexie
  • traag lezen.
  • radend lezen (woorden vervangen, weglaten, verkeerd lezen)
  • moeite met bepaalde klanken, zoals het onderscheid tussen uu-ui-eu.
  • veel spelfouten.
  • moeite met het automatiseren van ei-ij, i-ie, ch-g onderscheid.
  • b-d omkeren in lezen en schrijven.
Fixatie Disparatie
En wat nog meer?

SLiM leren leren en plannen

Agenda

SLiM LerenLeren en plannen, 23 augustus van 16.30 tot 18.00 uur

Workshop: Hoe help ik mijn puber Lerenleren?

Wokshopdag: Lerenleren methode 12+

Kleurmethode voor de basisschool

“Wat Emma heeft geleerd is om vooral
rustig te blijven, niet in paniek te raken en goed te kijken naar wat er gevraagd
wordt. En vooral om naar de som te kijken en niet teveel naar de tekst.”

Groeten

Angeli en Emma